وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توصیه و هشدار ما به کشورهای مداخله‌گر این است که از اتهام زنی بی اساس و بحران آفرینی بپرهیزند. هر اقدام آنها به ضرر خودشان‌ تمام می شود.
کد خبر: ۱۴۱۹۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌مناسبت ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با یاد بزرگداشت هزار شهید وزارت دفاع و سه وزیر شهید وزارت دفاع اظهار کرد: یکی از مولفه های قدرت کشور، قدرت دفاعی است. ایران با توجه به پیشرفت های چشمگیری که داشته صاحب قدرت متکی به خداوند است. در مقابل دشمنان در بحران های مختلف هستند و در نهایت استیصال قرار دارند.

وی ادامه داد: ایران انسجام ملی و توانمندی راهبردی در عرصه های مختلف دارد و صاحب نفوذ است. توصیه و هشدار ما به کشورهای مداخله‌گر این است که از اتهام زنی بی اساس و بحران آفرینی بپرهیزند، هر اقدام آنها به ضرر خودشان‌ تمام می شود. ایران حامی صلح و ثبات و مخالف جنگ است. وزارت دفاع پشتیبان قدرت بازدارندگی پایدار کشور است. توانمندی در توان موشکی، پدافندی، رزم زمینی، دریایی، فضایی، جنگ شناختی و جنک الکترونیکی و سایر حوزه ها ما را در تحقق توسعه پایدار یاری رسانده است.

وزیر دفاع با اشاره به فعالیت چشمگیر صنایع دفاعی در حوزه دانش بنیان ادامه داد: ما در خدمت رسانی به مردم موفقیت های زیاد و جهشی داشته و علاوه بر تامین نیازهای نیروهای مسلح، بخش دولتی را هم بهره مند نموده است.

امیر آشتیانی با اشاره به فعالیت وزارت دفاع در حوزه ساخت، تولید، تعمیرات و تجهیزات، گفت: حدود ۹۰ درصد نیازهای تسلیحاتی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان در یک‌سال گذشته انجام شده که شامل انواع شناور، جنگنده و بالگرد نظامی و غیر نظامی، انواع موشک بالستیک و کروز پیگیری شده اند. این اقدامات با استفاده از جوانان متخصص و شرکت های دانش بنیان انجام شده و موجب ایجاد ۸۵ هزار شغل در کشور شده است.

وی گفت: ساخت انواع موشک های کروز با برد تا هزار کیلومتر، موشک عماد تا ۱۶۵۰ کیلومتر و خیبر با ۲ هزار کیلومتر، موشک  کروز با قابلیت شلیک از هواپیما و موشک مافوق صوت، هواپیمای سیمرغ، جنگنده یاسین و فجر ۳، ساخت انواع خودروهای رزمی و تانک، ساخت انواع پهپادهای رزمی و انتحاری و ماهواره‌بر سیمرغ از دستاوردهای وزارت دفاع بوده است. ساخت ایستگاه زمینی و سکوی پرتاب در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ساخت انواع باتری و لاستیک، قطعات ضروری برای کارخانجات خودروسازی و تأمین نیازهای کارخانه ها، خط تولید ترمز ای بی اس خودرو، تولید تجهیزات پزشکی بدون موازی کاری، جذب نیروی متخصص با تاکید بر جوانان، همکاری با دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان، همکاری با ۶۵۰۰ شرکت با حجم ۷۹ هزار میلیارد تومان، بومی سازی تجهیزات دفاعی، آینده پژوهی با توجه به نیازهای جنگ های آینده از سایر اقدامات وزارت دفاع بوده است.

وزیر دفاع همچنین افزود: بمب هوشمند قائم ۵ برای نصب بر پهپاد، موشک نسل پنجم الماس، تولید انواع رادارها، طراحی هواپیمای سبک، شبیه سازها، طراحی موشک حاج قاسم سلیمانی، تجهیز بالگرد با سامانه البرز نیز از سایر اقدامات وزارت دفاع بوده است.

آشتیانی کمک به مین زدایی و مقابله با بحران های طبیعی و اعزام بالگرد در آتش سوزی و پیگیری دیپلماسی دفاعی برای  صادرات محصولات دفاعی و غیر دفاعی را از سایر اقدامات وزارت دفاع برشمرد.

تعداد بازدید : 17
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها